Serierecensioner jag velat skriva men inte skrivit: del 9

Läs alla mina serierecensioner hääär!

☪️Lik meg, säsong 4 (2020) Att välja att bara ha en karaktär som huvudroll har varit ett smart drag för Lik meg och tyckte verkligen att de kändes som de hittade sin rätta ton i förra säsongen. Den här säsongen har till och med lyckats ännu bättre. I säsong 4 får vi följa Arin som försöker hitta en balans mellan hennes norska liv med sina vänner och det den kurdiska kulturen som finns där hemma. Det har varit en känslosam resa att få följa Arin, grät flera gånger och det var lätt att förstå Arin i hennes ageranden även fast det är en karaktär som ja egentligen inte kan relatera så mycket till. Lik meg är verkligen lill-skam. Konceptet och känslan är lik men karaktärerna är något yngre (högstadiet istället för gymnasiet). Betyg: 4/5 -NRK-

🤳WTFOCK, säsong 4 (2020) Efter fina säsong 3 och mellan säsongen wtfockdown som också visade sig vara riktigt bra så var förväntningarna höga men resultatet blev väl tyvärr sådär va. Säsongens huvudroll är nya karaktären Kato vars största intresse är dansen. Säsongens stora ämne är självskadebeteende vilket i sig är ett viktigt ämne men blev lite mjeee här eftersom de inte byggdes upp speciellt bra alls. Väldigt svajigt manus och jag hade svårt att förstå mig på huvudrollen som ofta betedde sig märkligt utan att vi direkt får svar på varför. Säsongens stora plus var Moyo som var en karaktär som jag innan inte tyckte om speciellt mycket alls men som verkligen visa fram sina bra sidor här, alltid något. Betyg: 2/5 -WtfockUpdates-

👰The affiar, säsong 5 SISTA! (2019) Älskade serie som en gång i tiden var bland det bästa som gjorts men som tappat så mycket av sin kvalité de två sista säsongerna. Problemet ligger främst i manuset, skådespelarna är verkligen A+ i varje avsnitt så tack för det. Har lite blandade känslor för den här säsongen, mycket är rätt dåligt men sedan finns det delar som jag verkligen tyckte om. Avsnitt 1-8 var inte bra alls (plågades i stort sett), 9-10 var bra och 11 som är sista avsnittet var magiskt bra! För mig hade hela säsongen funkat bättre om Noah och Helen hela tiden hade haft sin handling tillsammans vilket de hade i de tre sista avsnitten. Väldigt nöjd med slutet, så fint! Betyg: 3/5 -Viaplay-

💳Gold digger, säsong 1 (2019) En spännande liten mini-serie (för det blir väl ingen fortsättning?) om en nybliven 60-åring som inleder ett förhållande med den 36-åriga copywritern Benjamin. Hennes barn är direkt djupt emot förhållandet och tar det inte lugnt alls utan är på jakt för att se om det är något som han döljer. Okej att det vore hemskt om min mamma fick för sig att dejta en som var 25 år yngre än henne men vissa grejer de göra är liiiiiite mycket kanske. Betyg: 3,5/5 -C more-