Serierecensioner jag velat skriva men inte skrivit: del 14

En kvinna flyr från ett 10-årigt äktenskap för att sedan upptäcka att hennes man har opererat in ett chip i hennes hjärna så att han kan se allt hon gör.

Made for love, säsong 1 (2021) Black mirror men lägg in lite komedi också. Jag verkligen älskade varje sekund av det här. Series koncept var intressant, karaktärerna riktigt bra uppbyggda från start och det fanns en väldigt fin balans mellan det allvarliga och komedin. Ray Romano som Herb var en helt perfekt rollsättning men även Cristin Milioti och Billy Magnussen imponerade stort. Hoppas på en fortsättning! Betyg: 4/5

’17-åriga Abdi brottas med att vara en god muslim som hans mamma vill och att vara en vanlig norsk tonåring’

17, säsong 1 (2018) Älskar älskar älskar norska ungdomsserier och 17 är ett bra exempel på varför. Så otroligt välgjord serie som känns väldigt realistisk. Önskar att det gjordes nån sådan här svensk serie men får väl nöja mig med att alla fall grannlandet kan leverera. Tror nästa säsong kommer vara ännu bättre då den följer Emrah istället för Abdi vilket väl egentligen var karaktären jag tyckte var intressantast även här. Betyg: 4/5

’När en ambitiös entreprenör och den kriminella världen möts blir ingenting någonsin sig likt igen’

Snabba Cash, säsong 1 (2021) Trotts många hyllningar till serien så kände jag mig väldigt tveksam att det skulle vara något för mig men wow! Nästan fullpott. Spännande från start till slut och tyckte att alla karaktärer var intressanta att följa av olika anledningar. Känns som en mini-serie men tackar inte nej till en fortsättning om det skulle bli så. Betyg: 4/5