United States of Tara: säsong 3 (sista säsongen)

: En kvinna som lider av dissociativ identitetsstörning måste balansera sin diagnos med sitt familjeliv.

Jag tycker att det här är en helt fantastisk serie som verkligen känns så otroligt underskattad. Att den bara fått tre säsonger är enligt mig ganska konstigt men kanske en sådan serie som folk upptäcker i efterhand istället för när den sändes. Jag såg den ju inte heller fören i år. Tror inte jag visste om seriens existens när den sändes om jag måste vara helt ärlig men i efterhand efter att ha sett alla tre säsonger så kan jag bara säga – se den, en fantastisk serie! Tredje säsongen som är seriens sista är tyvärr den som också är minst bra, den imponerade inte alls på mig på samma sett som de två första säsongerna gjorde men det fanns fortfarande bra aspekter med serien men också några som var mindre bra om man säger så. Det jag inte gillade var att allt kring Taras sjukdom/diagnos kändes så överdrivet vilket jag inte tycker att de gjort innan. Det var bra att de förra säsongen gick lite djupare in på vad som orsakat diagnosen och sen att de i början av denna gjorde de ytterligare men hela grejen runt Bryce var så over the top, kändes inte realistisk att de skulle ens skulle kunna bli sådär dramatiskt. Jag tycker ändå de känts som de haft en bra balans på det innan men här fattade jag inte vad de höll på med längre.

Det jag gillade mest med säsongen var Kate, kändes som hon gjorde en väldigt stor karaktärsutveckling i den här säsongen. Gillade hennes nya pojkvän jättemycket vilket var skönt för de hon dejtat innan har jag inte tyckt om speciellt mycket alls av rimliga orsaker. Max kändes som samma Max som vi fått se tidigare och har alltid gillat honom. Kate och Max var därför utan tvekan intressantast att följa också och de som höjde säsongen i mina ögon. Marshall som varit min favorit innan tyckte jag inte pm lika mycket under säsongen. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför men det var något som kändes annorlunda över hela honom som jag inte gillade. Jag vet att de inte var helt bestämt om det här skulle vara sista säsongen när de filmade slutscenen så det är ett ganska öppet slut men jag tycker att de funkade bra som ett serieavslut. Serien allt som allt är fantastisk och känns väldigt unik – se den!