United States of Tara: säsong 2

Handling: En kvinna som lider av dissociativ identitetsstörning måste balansera sin diagnos med sitt familjeliv.

Andra säsongen av United States of Tara är lika bra som första säsongen och håller sig verkligen på en jämn nivå hela tiden vilket är otroligt skönt. Jag är ändå ganska van vid att det ofta finns sämre och bättre avsnitt i serier (även att nivån kan skilja säsongsvis) men här är ett bra exempel där de verkligen levererar sitt bästa hela tiden, love it. Den här säsongen fördjupar sig väldigt mycket i vad det var som grundade Taras sjukdom/diagnos vilket känns viktigt att ta upp och faktiskt gå till botten med. Jag tror verkligen att det är enklare att få riktig hjälp om man vet orsakerna till problemet så de är bra att Tara verkligen försöker ta reda på allt så pass djupgående som hon ändå gjorde men med lite hjälp av både Max och sin syster förstås.

“Hey do you know anyone who’s happy?”

Nu under säsong två när Tara’s hela multipel personlighetsstörning inte är lika nytt för mig (eller oss) som tittare så var jag nästan mer intresserad av att följa Kate och Marshall’s (som är hennes barn) handling. Tyckte om dem jättemycket förra säsongen också men nu blev det nästan så att jag kunde lägga ännu mer fokus på dem. Gillar förresten verkligen deras syskonrelation, den känns super verklighetstrogen också vilket jag föredrar då jag gillar serier med mycket realism. Många vill ju uppleva något annorlunda när de tittar på serier och filmer, liksom något som är så långt bort från verkligheten (ens egen verklighet anyway) som möjligt nästan. WELL NOT ME! Michael J. Willett hade en återkommande roll den här säsongen (lär även ha det i nästa) och blev väldigt glad när jag upptäckte det. Han är inte så känd men alla som följde mtv’s serie faking it lär känna igen honom, han är en av huvudkaraktärerna där. Viola Davis hade också en återkommande roll i säsongen och hon är alltid en klass för sig så det var fint att få se henne i en serie som denna. Sedan hade även Zosia Mamet (shoshanna i girls) en återkommande roll. Bra säsong helt enkelt och har ni inte sett serien så rekommenderar jag den verkligen!