This is us: 3A (avsnitt 1-9)

Handling: Tredje säsongen fortsätter att följa alla the Pearson’s. Stort fokus på Jack i Vietnam i dåtid och Kevin som åker ner dit i nutid för att ta reda på obesvarade fråga om sin pappa.
Betyg: 4,5/5

Jag var inte jätteförtjust i andra säsongen av This is us och dels beror det nog helt enkelt på att just den här serien funkar mycket bättre genom att se några avsnitt på rad, den blir verkligen bättre än när man bara får se ett avsnitt i veckan. Också dock för att tredje säsongen verkligen är bättre, handlingen har mycket mer en riktning än att vi bara får följa karaktärerna vilket jag tyckte gjorde serien som helhet så mycket bättre än vad den tidigare har varit.

Älskade att fokuset främst var i nutid, på Jack och Rebecca innan barnen och på Jack innan Rebecca, då mycket kopplat till hans lillebror och arbetet med militären och varför han var där överhuvudtaget. Ärligt talat, det bästa beslutet this is us har gjort är handlingen i Vietnam som var fantastisk rakt igenom, både Jack’s handling med sin lillebror men också Kevins sökande för att få svar om saker han inte vet om från Jacks förflutna. Inte riktigt tyckt att serien varit värd att bli Emmy-nominerad innan (skådisarna har dock) men efter det här får jag backa och säga att nu är serien verkligen värd all den uppmärksamhet den har fått för det här var riktigt bra. Verkligen intressant att fördjupa sig så mycket i karaktärerna. Gillade främst att Jack visades upp på ett helt annat sätt här än den typiska bra-pappa-rollen vi har fått se innan vilket är naturligt då det utspelar sig innan dess och ja, han är yngre helt enkelt. Tyckte om det sårbara efter Vietnam och att det fanns mycket han aldrig berättade för sin familj. Att ha just Kevin att åka ner till Vietnam var ett bra drag och de la upp det väldigt bra. Kevin har gjort en sådan enorm karaktärsutveckling sedan serien startade och det syns verkligen så tydligt nu.

Är efter dessa avsnitt också Miguel’s största fan, vilken underbar människa han är. Trodde aldrig att det skulle hända, inte för att han någonsin målats upp som en dålig person egentligen men tyckte såklart inte om hela situationen i början men serien har ändå lyckats förklara det på ett realistiskt sett. ‘Hon’ visade sig vara Rebecca vilket väl inte borde komma som en chock om det visar sig att hon är döende i framtiden men förhoppningsvis är det när hon är gammal så det är väl okej. Tyvärr hade jag blivit spoilad om twisten i slutet så det var tyvärr inte en lika stor chock för mig som det skulle kunna ha varit. Gillar dock den twisten, ska bli intressant hur de väljer att bygga vidare där och är spänd på att se fortsättningen.