The politician: Säsong 2

Handling: Tre år efter att Payton försökt vinna valet som skolpresident så är han nu på jakt efter att vinna ett ännu större val nämligen som statlig senator för New york.

Efter att kämpat mig igenom Glee och tittat tills det blev bra vilket (helt ärligt) nästan alla serier blir efter några säsonger när man lärt känna karaktärerna så är jag så förvånad över hur mycket jag jag efter dess har älskat alla Ryan Murphy’s nya serier. The politician är förutom Pose den serien som har fångat min uppmärksamhet mest för så bra är den faktiskt. Det bör dock nämnas att det känns som att det är en serie som man antingen älskar eller inte klickar med alls på grund av att serien är väldigt uppbyggd på satir. Jag älskar det dock!

Första säsongen var väldigt bra men jag undrar inte om andra säsongen nästan är snäppet bättre. Vi befinner oss inte längre i high school utan nu är Payton och co. ett par 22-åringar som vill vinna ett större val än att bli skolpresidenter. Exakt vad det handlar om fick man en sneak peek på i slutet av första säsongen vilket var att Payton skulle försöka sig på att bli senator för New york och därmed försöka slå ut Dede, en kvinna som haft titeln i över 30 år. Hans plan för att lyckas är att försöka engagera de unga väljarna att faktiskt gå och rösta. Så hur gör man det då? Genom att man börjar prata om miljön såklart.

Gillade man stilen som serien bjöd på under första säsongen så lär man även tycka om säsong två. Säsongen bjuder på bra karaktärsfördjupningar samtidigt som humorn nästintill är perfekt. Likt förra säsongen så får vi en sneak peek för vad komma skall inför nästa säsong vilket såklart gör att jag redan nu längtar efter säsong 3. Jag tror dock att det kommer att dröja ett tag innan det är dags att återse alla karaktärer igen. Det vill säga, chansen att vi får en ny säsong redan nästa år känns inte så trolig i dagsläget men jag kan förstås ha fel.