The Marvelous Mrs. Maisel: säsong 3

Handling: Midge är ute på turné samtidigt som hennes föräldrar tillfälligt är hemlösa och är tvungna att bo hemma hos Joel’s föräldrar.

Jag har blivit så dålig på att skriva säsongs recensioner nu på senaste trotts att jag såklart tittar på många serier fortfarande men ska bli bättre på det och tänkte försöka lägga ut en recension i veckan igen. Jag skriver som jag nämnt tidigare förresten korta recensioner på alla serier jag ser sett på instagram @frokentv, så läs gärna dem om ni vill ha tips på massa bra serier!

Mrs Maisel är en serie som jag verkligen har tyckt om sedan starten vilket är lite kul för innan jag började följa serie var jag så osäker på om det verkligen var en serie för mig. Att jag ville se första avsnittet var dock givet då det är samma personer som ligger bakom serien som gjort Gilmore girls aka en av mina absoluta favorit serier. Måste säga att det är kul att ha sett GG innan Mrs maisel för det finns många likheterna serierna mellan, kanske inte så mycket i handlingen egentligen utan snarare i karaktärerna som man verkligen kan jämföra med varandra. Joel påminner exmpelvis extremt mycket om Chris i GG och Abe är som en lite mer extrovert variation av Richard.

Tredje säsongen känns på många sätt väldigt annorlunda mot vad serien tidigare har varit samtidigt som mycket fortfarande är sig likt. Enligt mig var andra säsongen nästintill helt perfekt och trotts att tredje säsongen också var bra så tyckte jag inte att säsongen riktigt lyckades leva upp till mina förhoppningar. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var som fattades för att jag skulle tycka att säsongen var lika bra som tidigare så antagligen handlar det mest om smådetaljer som gjorde att jag inte fullkomligt älskade säsongen trotts att den verkligen var bra. I nästa säsong vill jag helst ha Midge hemma i New york igen och sen hoppas jag också på att Lenny ska få vara med mer än vad han var i den här säsongen. Visste ni förresten att Lenny’s karaktär är baserad på en riktigt komiker som var känd under 50 och 60-talet?