The marvelous mrs. Maisel: säsong 2

Handling: 1959. Efter att hennes man lämnat henne börjar en tidigare hemmafru med stand-up.

Andra säsongen av Mrs Maisel är helt fantastisk rakt igenom, det finns inga bottnar över huvud taget. Det som var bra i första säsongen fördjupas bara här och blir därför ännu bättre än vad det tidigare var. Förutom att jag forsatte att tycka om Midge like mycket som i första säsongen så fick vi verkligen fördjupa oss i Abe och Rose som karaktärer under säsong två och vad jag älskade att vi fick göra det. Abe i synnerhet är ju hysteriskt rolig ibland, ganska lik Richard i Gilmore girls fast kanske något mer over the top men på ett sätt som inte känns överdrivet utan de har hittat en bra balans för hans karaktär.

Älskade avsnitten på Catskills och att de gav sådana otroliga Gilmore girls vibbar. När samma person ligger bakom serierna så finns det väl alltid vissa detaljer som är hennes egen stil och som kommer synas i vilken serie hon är gör även om handlingarna är olika och mycket annat såklart skiljer sig åt. Tyckte om Joel väldigt mycket under säsongen också, han kanske inte alltid var världens bästa person att vara gift med men han har verkligen visat att han är en bra person under säsongen. Inget direkt minne av Joel’s föräldrar från förra säsongen men gillade även dem här, speciellt hans mamma då som fick mig att skratta högt flera gånger.

Jag verkligen älskar den här serien. Karaktärerna är perfekta, humorn är perfekt och stilen är totalt underbar. Hoppas på många säsonger till men det känns troligt då serien fått mycket uppmärksamhet med bl.a. Emmy och golden globe nomineringar. En tredje säsong är alla fall bekräftad att ska ha premiär troligen i höst, längtar!

Serien finns att se hos prime video