Six feet under: säsong 3

Handling: Vi får följa en familj – 3 syskon och en mamma efter att deras pappa dött. Deras arbete på familjens begravningsbyrå samt deras privatliv.

Om jag var något besviken över förra säsongen så kan jag säga att jag kände helt tvärtom här – WOW, vilken serie! Återigen Peter Krause imponerar så stort med sitt skådespel, här genom att visa upp ett brutalt lidande och han gör det så bra. Inte skrivit så mycket om Brenda innan så dags att göra det nu då. Sakande henne oväntat mycket i början av säsongen och blev verkligen glad när hon dök upp igen. Förstod aldrig grejen med Nate och Lisa förutom att de uppenbarligen bara var tillsammans pågrund av barnet ville bara är hemskt. Börjar uppskatta Billy väldigt mycket som karaktär också och går väl in i mitt karaktärsmönster att oftast gilla folk som ibland uppträder som lite läskiga men han har så mycket potential när han är stabil. Hur han håller på mot Brenda är förstås oacceptabelt och lite creepy men tror han skulle bete sig bättre bara han skaffade flickvän, att han fick ha någon att vara kär i.

Har tyckt om David sedan start men i säsong 3 så imponerade han verkligen. Han uppträder som väldigt lugn, förstående men kan ha svårt att säga ifrån när han kanske egentligen borde. Här satte han tillslut ner foten fullständigt vilket jag blev så glad av att se. Gällande David och Keith så gillar jag dem i grunden men det finns verkligen en del att jobba på för att den där relationen ska kunna hålla. Tycker Keith ofta behandlar David dåligt och ska vara så hård. Han har ju uppenbarligen aggressionsproblem och har mycket att jobba på. Så trött på Fredrico men är såklart en sådan karaktär i alla serier. Blir inte förvånad om hans fru lämnar honom snart = jobbigast i stan.

Allt som allt så är tredje säsongen en fullpott. Bättre än såhär blir det sällan.