Sex education: säsong 1

Handling: En tonåring vars mamma jobbar som sexterapeut börjar själv tillsammans med en tjej i hans skola hjälpa folk med deras sexproblem.
Betyg: 4,5/5

Det här kändes verkligen som min typ av serie rakt igenom. Gillar egentligen den brittiska tonen (eller europeiskt överlag) mer än mycket som är amerikanskt så kändes så skönt med en brittisk ungdomsserie för en gångs skull. Serien är väldigt feel-good samtidigt som den också bjuder på vissa seriösare inslag. Måste säga att jag främst tyckte om karaktärerna väldigt mycket. Otis var en bra huvudroll som är svår att tycka illa om. Det var intressant att se hans relationer med övriga karaktärer och hur det fördjupade sig ju längre man kom in i säsongen. Tyckte även om Maeve och Aimee men den jag verkligen tyckte om mest av alla karaktärer var såklart Eric, gillade bland annat verkligen relationen han hade med sin pappa som jag hoppas man får se mycket mer av i kommande säsonger (för det kommer väl fler? please!). Inte helt såld på Adam än men han är en typisk sådan karaktär som helt plötsligt skulle kunna utvecklas till seriens bästa karaktär så det vore trevligt med några fler säsonger för att få chansen att se en karaktärsutveckling där. Tyckte om att se Persbrandt i en roll i serien också och älskade att han spelade svensk, hade till och med några svenska repliker.

Första säsongen var allt som allt väldigt bra. Allt höll sig på en hög nivå hela tiden och det fanns egentligen aldrig någonting som jag gillade mindre. Näst sista avsnittet var det bästa i säsongen enligt mig. Hoppas på besked för säsong två snart även fast det kommer betyda att man behöver vänta ett år för ny säsong.