Serierecensioner jag velat skriva men inte skrivit: del 8

Läs alla mina serierecensioner hääär!

💄Kärlek & anarki, säsong 1 (2020) En serie som var så mycket bättre än förväntat. Bra svenska serier är det bästa jag vet. Går att känna igen sig mer än i så mycket annat och uppskattar verkligen svensk produktion när den är välgjord vilket det känns som det har blivit mer och mer av nu under de senaste åren, uppskattat! Kärlek & anarki är en väldigt mysig serie samtidigt som handlingen var intressant att följa. Otroligt bra skådespelarinsatser också både av de skådespelarna som man känner igen sedan tidigare men också av de nya. Hoppas innerligt på en andra säsong och tror nog att det kan bli så. Betyg: 4/5 -Netflix –

🏒Björnstad, säsong 1 (2020) En annan svensk serie som var helt otrolig var Björnstad. Kanske bästa svenska serien jag sett på flera år, verkligen fantastisk på alla plan. Är intressant att ha läst böckerna innan också eftersom det såklart kan göra att man blir besviken när en bra bok ska filmatiserats men tyckte de hade lyckats väldigt bra här. Största skillnaden var väl egentligen Benji’s handling som kanske kändes lite mer bok 2-(ish) men förstår samtidigt varför det kanske var ett smartare drag att köra på det i tv-form. Mitt enda klag är att jag skulle vilja ha haft några fler avsnitt. Sista avsnittet kändes nämligen väldigt ruschat. Betyg: 5/5 – hbo nordic –

🎅Dash & Lily, säsong 1 (2020) Julkänslan kom något tidigare i år och då var det också perfekt att Dash & Lily hade premiär då det verkligen är en super gullig liten julserie. Det finns absolut bättre ungdomsserier där ute men det som ändå gör Dash & Lily till en bra serie är att den är söt och ibland är det bara det som behövs. Betyg: 3/5 – Netflix –

🎖️We are who we are, MINI-SERIE (2020) från en söt ungdomsserie till en mindre söt sådan men istället nästan perfekt. We are who we are är verkligen en serie i min smak. Följer några amerikanska ungdomar som bor på en militärbas med sina familjer i Italien. Annorlunda och definitivt inte en serie som passar alla. Tips om ni vet att ni brukar gilla serier/filmer som är ganska långsamma i tonen och där dialogen mellan karaktärerna är viktigare än själva handlingen. Betyg: 4/5 – hbo Nordic –

🤫Baby, säsong 3 (2020) SISTA SÄSONGEN! Det här är en intressant serie på många sätt som varit underhållande att se trotts det ibland väldigt hemska temat (prostitution). Tredje och sista säsongen av baby är en bra avslutande säsong. Absolut inte lika bra som säsong 2 men känner mig ändå nöjd. Betyg: 3,5/5 – Netflix –