Serierecensioner jag velat skriva men inte skrivit: del 7

Läs alla mina serierecensioner hääär!

🗼Emily in Paris, säsong 1 (2020) en serie som jag inte riktigt visste att jag behövde i mitt liv men jodå det gjorde jag definitivt. Emily in Paris är fin romantisk komedi som var enkel att fastna för (för mig). Egentligen inte speciellt unik i sin handling men den vinner ändå så många poäng för att serien som helhet är så otroligt charmig. Själv råkade jag se alla avsnitt under en dag vilket känns så ovanligt nu för tiden. Betyg: 4/5

🌭Julie and the Phantoms, säsong 1 (2020) Definitionen av mysig serie har vi här. Så lättsam och fin samtidigt som det finns ett djup i hela berättelsen som var intressant att se. Gillade samtidiga karaktärer förutom kanske Trevor/Bobby. Hoppas verkligen på en andra säsong då jag tror att det är en serie som verkligen skulle ha potential att utvecklas till något riktigt bra. Tips för alla som gillar musik och bromance. Betyg: 4/5

💑Älska mig, säsong 1 + 2 (2019-2020) Jag såg inte Älska mig under premiären förra året även fast så många pratade och skrev gott om serien. Istället så såg jag första säsongen strax innan andra säsongen satte igång vilket var skönt för då behövde jag alla fall inte vänta så länge på en fortsättning. Första säsongen var riktigt bra med ett välskrivet manus samt skådespelare som passar bra in i sina roller. Jag tyckte också om dialogen som kändes realistisk. Andra säsongen var fortfarande bra men helt klart sämre. Kändes som de slängde in vissa grejen bara för att skapa drama och slutet kändes så oklart – från DRAMA till helt plötsligt var allt löst. Okej fast va? Betyg: 3,5/5

😱Bloodride, säsong 1 (2020) Norska black mirror? Inte långt ifrån alla fall. Denna lilla pärla är en antologiserie där det avsnitten har gemensamt med varandra är att genren är skräck. Säsongen innehåller endast 6 avsnitt som är halvtimme långa vilket innebär att samtliga avsnitt går snabbt att ta sig igenom. De tre första avsnitten är bra medans jag tyvärr kände mig besviken på de sista tre. Som helhet en helt okej liten serie som jag tyckte kändes ganska mysig att ta sig igenom brist på annat trotts att det är en skräckserie. Betyg: 3/5