Serierecensioner jag velat skriva men inte skrivit: del 6

Läs alla mina serierecensioner hääär!

💃🏼Baby, säsong 2 (2019) Första säsongen var bra men andra var bättre. Om ni inte är bekanta med Baby sedan tidigare så är det en Italiensk serie baserad på en riktigt händelse som ägde rum i Rom 2014 där det kom fram att två rika tonåringar hade börjat med Prostitution för att ha råd att köpa lyxprodukter, så sjukt! I serien behöver de mer pengarna för att på något sätt kunna fly verkligheten då båda på olika sätt inte har det så bra hemma. Tredje (& sista) säsongen hade premiär i Onsdags (16/9) så lär även se den relativt snart. Betyg: 4/5

💳Dynasty, säsong 1 (2017) Inte en serie som jag förväntade mig att börja titta på och definitivt inte en serie som jag trodde att jag skulle tycka om så mycket som jag faktiskt gjorde men wow, älskade första säsongen av Dynasty! Hoppas serien håller sig även i de övriga säsongerna. Super dramatisk men på ett sätt som ändå inte känns överdrivet. Tonen känns väldigt Gossip girl (vilket kanske inte är så konstigt då Josh Schwartz och Stephanie Savage ligger bakom både serierna) men med vuxna karaktärer istället för tonåringar. Väldigt underhållande! Betyg: 4/5

💔Love life, säsong 1 (2020) Så mysig serie som funkade väldigt bra att se några avsnitt då och då vilket jag i och för sig blev tvungen till att göra eftersom jag inte tittade på serien själv (ovant men rekommenderas!). Blev lite provocerad av att huvudkaraktären skulle spela lika gammal som mig. Anna Kendrick är liksom 35, spela inte en karaktär som är under 30 då (får åldersnoja). Föööör det förekommer ju inte alls att skådisar som är lika gamla som mig får spela tonåringar i serier. Ska bli intressant att se nästa säsong som ska följa en helt annan karaktärs love life. Betyg: 3,5/5

🩸Elite, säsong 3 (2020) Det är så tråkigt när en serie har en så fantastisk första säsong inte alls kan leverera efter det. Jag var inte imponerad förra säsongen och säsong 3 var ingen höjdare heller, tyvärr. Det enda säsongen förmedlade var onödigt drama för att skapa drama. Karaktärerna känns inte speciellt intressanta längre heller. Får pluspoäng för att jag plötsligt kände mig ganska så engagerad i de två sista avsnitten men resten av säsongen var verkligen inte bra. Känner ingenting direkt för att många av karaktärerna inte är med nästa säsong för känns ändå som att de jag fortfarande bryr mig om är kvar. Ser inte framemot nästa säsong men lär titta ändå. Betyg: 2/5