Lizzie McGuire: säsong 1

Handling: Lizzie är en 13-årig som lever ett ganska normalt liv med sina vänner och sin familj. Följ hennes liv och hennes starka känslor för saker och ting som visas upp med hjälp av hennes tecknade alter ego.

Nu när det är bekräftat att Lizzie Mcguire ska komma tillbaka nästa år så är det dags att se om originalserien. Nya serien kommer att följa Lizzie (spelad av Hilary Duff) som 30-åring i New york medans man fick följa henne som 13-åring i originalet. 13 going 30, jag tror att det kan bli riktigt bra. Det jag älskar med Lizzie Mcguire är att serien inte direkt handlar om något men trotts detta så funkar den verkligen. Jag tyckte inte att serien var jättebra direkt men tänkte att den ändå var ganska lättsam så den skulle gå att ta sig igenom men det vända ändå ganska snabbt och efter några avsnitt tyckte jag verkligen att hela serien var bra. Skönt att inte behöva koncentrera sig så mycket. Perfekt serie att se efter att man har pluggat i flera timmar eller jobbet en hel dag. Den bästa karaktären är utan tvekan Gordo och hela serien skulle inte vara lika bra utan honom, han behövs där. Hoppas verkligen han dyker upp i fortsättningen vilket jag är lite orolig för eftersom Adam Lamberg inte skådespelare längre men sjukare saker har hänt så hoppet finns såklart.

Jag gillar ju serien Andi Mack som ni vet och serien är skapad av samma person ( Terri Minsky) som ligger bakom Lizzie Mcguire och ofta brukar man kunna se att en filmskapare har en viss stil och det finns definitivt likheter serierna mellan. Andi Mack är bättre givetvis men jag tror att det mycket har med tiden att göra vilket gör att jag verkligen tror att fortsättningen på Lizzie Mcguire kan bli riktigt bra. Går verkligen att jämföra karaktärerna mellan även fast de också skiljer sig såklart.

Serien finns att se på youtube via deras officiella kanal men kommer även finnas på Disney+