Jane the virgin: säsong 2

Handling: Efter att av misstag råkat bli inseminerad så är det dags för Jane att inträda livet som mamma. Samtidigt som hon måste göra ett val vem av Michael och Rafael hon vill vara tillsammans med.

Andra säsongen av Jane the virgin håller en jämt kvalité mot första säsongen.  Jag var lite orolig över att det kunde vara en typisk serie som funkar hur bra som helst för en första säsong men sedan finns inte känslan riktigt kvar men så var alltså inte fallet. Allting fortsätter i sin ordning och det känns inte som att det är en ny säsong vi inträder utan helt enkelt bara att det är nya avsnitt, inga konstigheter. I förra säsongen var jag aningen mer team Rafael än vad jag blev i andra säsongen där jag blev helt övertygad om Michael dock så gillar jag verkligen båda två som karaktärer. De är väldigt olika och därför behövs båda deras personligheter för att verkligen göra serien till vad den är. Annars fortsatte jag att tycka om Janes pappa samt att Petra höjdes i mina ögon en hel del under säsongen.

Jag inser lite att jag verkligen älskar drama-komedier, de blir en så perfekt mix av de bästa som finns. Allvarligt eller komiskt? varför välja när det går att göra både och. Jag älskar hela upplägget av serien och nästan alla karaktärer och ser verkligen framemot att se va de kommande säsongerna har att erbjuda. Det var en relativt stor cliffhanger i slutet på säsongen och det är alltid så stressande när man tittar live (alltså veckovis) så skönt att bara kunna sätta igång nästa avsnitt direkt om jag så vill vilket jag nog gör i detta fall.