Jane the virgin: säsong 1

: Jane blir av misstag inseminerad av sin läkare vilket kommer förändra hennes liv för alltid.

Anledning till att jag inte sett Jane the virgin fören nu är att jag inte gillar serier med berättarröster men har varit sjuk och knappt orkar ta mig ur säsongen så behövde någon serie som kändes lättsam så jag gjorde ett försök. I början tyckte jag att det var ganska irriterande men jag vande mig efter några avsnitt och var ingenting jag tänkte speciellt mycket på sedan. Jane the virgin är en lättsam och mysig serie med ibland lite väl dramatiska inslag men jag gillar det. Väldigt fina karaktärer plus fint att ha en huvudroll (karaktären alltså) som är född samma år som mig, händer aldrig annars.

Jag tycker som ni kanske vet om serier med fokus på familjerelationer och det här är verkligen en serie där budskapet om att familjen är det viktigaste som finns går fram tydligt. Tyckte i synnerhet om relationen Jane har med sin mamma. De är som bästa vänner samtidigt som de är självständiga och också har sina egna liv så som en nära men sund relation ska se ut. Älskade Jane’s pappa som sköter den komiska delen i serien väldigt bra. Hade väldigt svårt att bestämma mig om jag gillade Michael eller Rafael mest eftersom de är väldigt olika och därför ser relationerna med Jane olika ut och ingen är egentligen bättre än den andra. Jag tror att min slutliga röst faller på Rafael men har inget emot om det går åt andra hållet eftersom jag tycker om båda men av olika anledningar. Jane the Virgin’s första säsong är bra med en lättsam handling och fina karaktärer. Jag ser framemot att se fortsättningen.