How to make it in america: säsong 1

Handling: En grupp med 20-någonting som bor i New york försöker komma på hur man lyckas i livet samtidigt som de också vill njuta av livet som unga. I centrum står Ben och Cameron som försöker slå igenom med deras egna modeföretag.

Det här är en typisk serie som jag inte skulle ha gillat för några år sedan men som har en ton jag verkligen uppskattar idag. Först och främst jag som vanligtvis hatar intron blir alltid glatt överraskad när serier faktiskt levererar även intro mässigt och det gör verkligen How to make it in America – med passande låt och bildspel som verkligen är perfekt för just den här serien. Ganska många pluspoäng redan där med andra ord. Tonen i serien kändes överlag verklighetstrogen och jag älskar sådant nu för tiden. Jag kan relatera ganska mycket till vissa detaljer när karaktärerna ska var runt 25 och hur olika det kan se ut beroende på om man verkligen satsade på karriär direkt efter skolan och då faktiskt vid den åldern (trotts att man fortfarande är rätt ung) kan ha en riktig karriär och då automatiskt kännas lite vuxnare (åtminstone utåt). ELLER som vi andra gått någon annan väg, kanske fastnat på ett jobb, inte pluggat vidare för att vi inte är säkra på vad vi vill göra eller av annan orsak kanske fastnat lite. Svenska serien ”boys” hade lite samma tema, så tips! Detta är också lite av den här åldern som har man inte bestämt sig nu så är det nog dags att göra det och sedan börja satsa på något. Det är väl lite det karaktärerna här också försöker göra nu och det är skönt att se detta även i serier.

Jag har gillat Bryan Greenberg (som spelar huvudrollen) sedan innan, gillat honom i allt jag sett så det var en bra grund för serien. Jag kände igen flera av de andra skådespelarna när jag såg dem men har inte direkt någon relation till dem men alla presterade väldigt bra, gillade främst Victor Rasuk som spelar Cam, den andra huvudrollen kan man nog i stort sett kalla honom. Glatt överskattad av den här serien både på grund av handlingen och skådespelarna. Jag ser framemot att se den andra säsongen väldigt snart men tycker samtidigt att det är tråkigt att det bara blev två säsonger men är slutet värdigt så är det helt okej ändå.