Gypsy: säsong 1

Handling: En psykolog blir lite för involverad i hennes patienters privatliv.
betyg: 7/10

Netflix är väldigt bra på att släppa sina serier nu under sommaren har jag lite smått börjat lägga märka till. Deras nya serie Glow hade premiär förra fredagen och nu i fredags kunde vi alltså se framemot ännu en ny serie, nämligen drama-thrillern Gypsy. Det är en serie som jag varit väldigt nyfiken på enda sedan det släpptes info om handlingen. Billy Crudup och Naomi Watts spelar två av huvudrollerna och gör riktigt bra jobb med att fånga karaktärerna. Jag har nästan ingen relation med Watts sedan tidigare. Trotts att hon är ganska känd så har jag nästan inte sett några filmer hon varit med i så är inte alls bekant med hennes skådespel så det var nytt för mig. Crudup är jag något bekantare med och är en skådespelare vars filmer jag oftast tycker väldigt bra om. Resterande skådespelare gjorde också väldigt bra jobb, gillade i synnerhet Karl Glusman som spelar karaktären Sam. Han hade lite av en karaktär som jag själv skulle velat spela.

Jag gillade Gypsy. Serien börjar i ett lite segt tempo om jag ska vara helt ärlig men fördjupar sig sedan och blir efter några avsnitt väldigt intressant och spännande. Storyn i sig är kanske inte det unikaste någonsin, det finns många filmer som rör liknande ämnen men i just tv-form så tyckte jag ändå att det kändes som konceptet stack ut en aning. Jag ser gärna en andra säsong av Gypsy då det absolut skulle gå att bygga vidare på storyn då den inte känns helt avslutad än men jag blir heller inte ledsen om det visar sig att serien bara får en säsong. Har ni sett Gypsy än? vad tyckte ni?