Fuller house: säsong 1

Handling: Fuller house utspelar sig 21 år efter att 90-tals klassikern Full house sände sitt sista avsnitt. I fortsättningen får vi följa D.J. nyligen efter att hennes man dött. Efter att ha insett att det är svårt att balansera heltids-jobb och att vara en bra mamma till 3 söner så flyttar Stephanie och Kimmy in i huset där de alla växte upp för att hjälpa till.
Betyg: 3,5/5

Jag hade inte tänkt se fuller house egentligen även fast jag sett full house och tycker att det är en väldigt mysig och lättsam serie. Det släpptes dock en nyhet förra veckan om att JOSH PECK skulle gästa serien nästa säsong så då blev mitt Drake&Josh-hjärta lite varmt och tanken att jag kanske borde se serien började groda. Hmm hmmm. Grejen varför jag varit lite tveksam innan är för att jag redan följer många serier och tyckte aldrig att full house var så pass bra så jag kände behovet för att se fortsättningen men som ni förstår så blev det ju ändå så tillslut.

Vad tyckte jag då? Första säsongen var faktiskt över förväntan. Jag gillar att ha några lättsamma serier att växla mellan så det var nog ganska smart att införa fuller house i livet. Är inte speciellt intresserad av att följa barnen här (än alla fall) utan tycker verkligen att de vuxna har en intressantare handling. Kan tänka mig att Jackson (den äldsta) kan bli kul att följa snart eller när han börjar High school alla fall som jag även tyckte med D.J. I full house. Det bästa är när även de lite äldre gästar avsnitten – Jesse, Danny, osv. Det blir en sådan fin känsla över de avsnitten och jag älskar det. Det som är så bra är att man vet att de är det man kommer att få i avsnitten när det ska firas jul eller när något annat lite större händer. Det blir flera små full house återföreningar i varje säsong vilket är fantastiskt! Förutom det är STEVE tillbaka. Älskade Steve. Sådan tacksamhet att få ha honom på rutan igen. Team Steve!

Förutom barnen så har vi två nya karaktärer – Kimmys ex-man som hon har en dotter tillsammans med samt Matt som D.J. jobbar med. Alla karaktärer har gjort bra jobb med att hitta tillbaka till sina karaktärer igen. Skulle vara kul om Michelle gästade något avsnitt i framtiden men vill väl respektera om The Olsen twins verkligen känner att de inte vill komma tillbaka till skådespelandet.