Friends from college: säsong 1

Handling: Sex vänner som träffades på College återförenas när alla 20 år senare återigen bor i samma stad.
Betyg: 5/10

Jag hade ganska låga förväntningar inför den här serien och anledningen till att jag ändå valde att se den var för att det är en komedi, endast åtta avsnitt som är 30 minuter långa. Att lägga ner fyra timmar på en serie är inte så krävande, speciellt inte om man dessutom kan sprida ut det över flera dagar vilket jag gjorde. Jag blev ändå positivt överraskad av serien då den var helt okej – hade absolut sina stunder och bra skådespelare i samtliga roller. Problemet var att de hade valt att lägga onödigt mycket fokus på otrohet och inte heller på ett snyggt sett.  Det finns enligt mig en anledning när otrohet är helt okej, när jag liksom kan köpa det och förstå varför även om det i grunden såklart inte är okej oavsett. Den här enda gången – du råkar bli jättekär i någon annan. Såklart måste man inte agera på det, får man känslor för någon annan ska man kanske tänka innan man agerar men jag kan ändå förstå själva konceptet av det. I Friends from college är fallet inte detta utan det hela känns bara ganska slarvigt upplagt, de har en affär för att de är en ”kul grej” i stort sett och det känns inte så himla kul helt enkelt.

Förutom just detta så tyckte jag att det var en helt okej komediserie i brist på annat (eller vad man ska säga). Skönt att ha något avsnitt mellan de lite tyngre projekten. En bra mellan serie helt enkelt (som när man kollar på en romantisk komedifilm ungefär), inte så ansträngande och som sagt många riktigt bra skådespelare i rollerna. Rekommenderar jag er att se serien? nej, se något annat istället. Blir förvånad om det blir en säsong 2 men ändå helt okej.