Friday Night Lights: säsong 2

Handling: Vi får fortsätta följa fotbollscoachen Eric Taylor, hans familj och spelarna i hans lag och hur de hanterar livet på och utanför planen.

Andra säsongen av Friday Night Lights är lite mer dramatisk än vad första säsongen var och jag ska vara ärlig och säga att jag tyckte att första säsongen var aningen bättre och det är troligt att det har att göra med att dramaturgin lite tvingades fram mer än vad som nog egentligen är nödvändigt för just den här serien. När det kommer till dramaserier överlag så föredrar jag mer fokuset på realismen än att det måste vara så dramatiskt att det blir kaosartat för karaktärerna. Dock är serien fortfarande bra och den har något som ändå känns unikt och karaktärer som känns väldigt verklighetstrogna i mina ögon vilket kanske borde anses som en naturlig sak men serier funkar tyvärr väldigt sällan så. Det jag gillade med den här säsongen var att eftersom vi nu känner karaktärerna en aning så fick de också chansen till att växa som karaktärer, främst Tim och Landry i det här fallet som jag inte hade speciellt mycket att kommentera om förra säsongen. Tim har jag förstått att är en fan-favorit men efter första säsongen förstod jag inte riktigt varför, inte för att han verkar hemsk eller något sådant men han sa egentligen inte så mycket och jag hade svårt att bilda uppfattning om vem han verkligen var. Han är fortfarande samma typ av karaktär men efter att fått två säsonger så är det lättare att läsa av honom. Han påminner väldigt mycket om Sean Cameron från Degrassi (vilket är en karaktär jag gillar) hela stilen och sedan att båda bor med sina lite äldre storebröder också. Landry däremot var jag nästan i chock över att jag gillade så pass mycket som jag ändå gjorde, väldigt fin karaktär som känns otroligt underskattad.

Jag älskade inte fokuset på mordet men samtidigt drog det Landry och Tyra närmare varandra vilket jag tyckte om så plus minus noll ungefär. Julie kan få något pris i jobbig karaktär (nästan Marissa Cooper nivå), tyckte hon var så svinig mot Matt. Väldigt skönt att han vågade säga ifrån när han tyckte att hon hade behandlat honom dåligt. Någonstans vill jag ändå att de ska vara tillsammans men hon får kanske tagga ner på sin jobbighet lite innan det blir dags igen.