Everything sucks! säsong 1

: Året är 1996 och tre killkompisars liv flätas samman med skolans dramaelever när de blir tvungna att göra en film tillsammans.

En ungdomsserie där karaktärerna ser ut som de är 15 när de ska vara 15, YYYYYYAS! Tack Netlix. Tidigare har jag fått förlita mig på Degrassi och skam för alla amerikanska serier kan ju inte rollsätta folk som är yngre än 20 känns det ofta som. Everything sucks utspelar sig på 90-talet och är i tonen lite lik freaks & geeks samtidigt som serien med några avsnitt verkligen blir sin egen. Har förstått att folk tycker att karaktärerna är lika Stranger things-karaktärer men jag håller inte med. Möjligtvis vid första anblicken men jag tror att det mer handlar om att vissa karaktärs typer ska finnas i kompisgäng när det gäller en tv-serie eller film. Så kanske klassiska karaktärs typer med till exempel att en i gruppen ofta ska vara lite nördig medans någon annan är lite mer utåt, osv. Att de blir en fin mix av personligheter men att de trotts detta ändå har en bra vänskap även fast de är ganska olika.

Jag gillade alla av de större karaktärerna men av väldigt olika anledningar. De blev också en bra mix av 90-talet och hela fokuset på filmandet och skådespelet. Detta blandades med en lite djupare handling kring Luke’s bakgrund med hans pappa som stuckit och såklart Kate’s osäkerhet kring sin läggning. Musiken var väldigt bra också, så jag tror alla som gillar 90-talet kommer att gilla serien. Jag gillade i stort sett allt med serien och hoppas verkligen på en andra säsong.

Har ni sett Everything sucks än?