Elite: säsong 2

En säsong som inte alls levde upp till mina förväntningar

Handling: Samuel försöker lista ut sanningen bakom mordet och varje dag som går kommer han närmare sanningen tills dagen som han försvinner. Vem är det egentligen som är delaktig i hans försvinnande?

Den spanska thriller-serien som nästan kan beskrivas som en blandning mellan Gossip girl och How to get away with murder är tillbaka och ingen är väl gladare än jag för det. När Elite hade premiär förra året hade jag sett väldigt få serier som som inte antingen var på engelska eller skandinaviska vilket är så konstigt eftersom det nästan är min grej nu mera, spelar inte riktigt någon roll vilket språk som pratas i serien utan det viktiga borde såklart vara att den är bra. Detta var någonting som inte alls var lika självklart för mig förut men som idag är vardag när det kommer till mitt serietittande. En ganska stor förändring i mitt serie-tittande bara under senaste året med andra ord. Trotts att det inte var något som kändes lika självklart förut så tyckte jag att Elite verkade så pass spännande så att jag ville pröva om det var en serie som passade mig och det var det, jag gillade verkligen första säsongen av Elite och därför såg jag såklart också framemot andra säsongen. Tyvärr så skulle det visa sig att säsongen inte alls levde upp till mina förväntningar då den var betydligt sämre än första.

Jag älskade hur själva mordet och utredningen var upplagt förra säsongen men blev inte alls lika imponerad av det nu. Det var aldrig något som chockerade plus att karaktärerna bara blev jobbigare och jobbigare vilket gjorde att jag tyckte att det var ganska skönt när säsongen väl var över. Trotts att det kanske inte låter som jag njöt av andra säsongen alls så fanns det stunder jag verkligen uppskattade. I grunden är det en spännande serie med bra karaktärer och jag ser såklart framemot den tredje säsongen.