Druck: säsong 2

Handling: Andra säsongen av druck följer Mia som försöker balansera sin relation med sina vänner och sin första stora kärlek som har ett komplicerat förflutet.
Betyg: 4,5/5

Andra säsongen var ett enormt upplyft från den lite mer mediokra första säsongen. Man kände ganska tydligt att säsongen skulle bli annorlunda med tanke på att de valde att ändra ganska många aspekter mot slutet av första säsongen. Första säsongen av Druck var kanske en remake av skam medans andra säsongen verkligen blev till sin egna serie med sin helt egna handling och jag gillade verkligen det. Det jag främst gillade i säsongen var att trotts att störta fokuset låg på Mia så fick de andra karaktärerna också sin egna handling. Bl.a. så var Jonas väldigt central i säsongen och både tjejerna och killarna umgicks alltid med varandra på festerna, osv. Detta gör att det kommer att bli enklare att ge huvudrollen till någon annan sedan eftersom man vet att man ändå kommer att få fortsätta följa alla de andra. Sedan tyckte jag väldigt mycket om relationen mellan Alex och Mia. Förväntade mig inte att gilla den så pass mycket men det gjorde jag verkligen. Gillade hur fokuset sällan låg på passion utan att de egentligen mer ville lära känna varandra och därför pratade mycket eller bara ville umgås så de tittade på film tillsammans eller åt middag. Älskar hur serien har byggt upp Alex, gett honom så mycket karaktär och främst bra humor. Gillade hela fokuset på hans psykiska tillstånd och hur de stegvis beskrev hela hans bakgrunds historia med koppling till hans storasyster.

Relationen mellan tjejerna har också varit fin utan att den ska beskrivas som perfekt för det är den inte, den är realistisk. Började säsongen med att avsky Kiki tills hon plötsligt började visa en lite bättre sida av sig själv. Totalt älskar hennes relation med Carlos också, det lär ju vara den stabila relationen i serien nästa säsong och tror de är väldigt bra för varandra. Kan tycka att de sista två sista avsnitten kändes lite rushade och hade kanske hoppats att de lagt upp vissa detaljer på ett annat sätt än vad de gjorde men det är verkligen det enda negativa med hela säsongen. Gillade slutet och är väldigt spänd på att se tredje säsongen som bör ha premiär om bara några veckor då det är bekräftat att den också ska utspela sig under deras sista termin men ha lite mer fokus på killarna. Det är inte helt bekräftat vem som kommer vara huvudroll i säsongen. Man ska väl anta att de är Matteo men kan likväl vara Jonas med tanke på fokuset han fått i denna säsong medans Matteo egentligen inte varit med så mycket.