curb your enthusiasm

Efter att Sara skrivit lite om curb your enthusiasm på sin blogg så blev jag sugen på att själv se den. Det är en serie som jag inte direkt vetat vad den handlar om utan egentligen bara hört namnet i förbifarten ibland då det ändå är en omtalad serie så när jag bestämde mig för att börja se serien var jag relativt ovetande till seriens koncept av huvudlaget. Curb är alla fall en komediserie som hade premiär på HBO 2000 och sände fram till 2011. 2017 kom serien tillbaka för en nionde säsong och det är även klart att det kommer bli en tionde.

Serien följer Larry David, som spelar en variation av sig själv. Känner ni inte till honom så är han mest känd för att ha skapat komedi-serien Seinfeld. Serien följer främst honom och hans fiktiva fru Cheryl och vardagliga samt jobb-relaterade situationer de går igenom i vardagen. Det unika med serien är att det mesta är helt improviserat i avsnitten. De har en grundstory att gå på i stort sett vad jag har förstått det som. Är man som mig förälskad i teater och hela dialog/monolog-världen så är detta verkligen något som kan locka lite extra. Något som gör serien helt unikt med andra ord.

Jag har än så länge sett ungefär 2,5 säsong av serien och tycker verkligen att den är såå bra. Otippat bra verkligen. Det är en komediserie och jag blir alltid lite nervös när det kommer till just komedier. Har ju följt endel komedier i mina dagar men tycker sällan att de liksom är speciellt roliga. Älskar bla. How I met your mother men mer för handlingen för serien i sig är ju inte sådär hysteriskt rolig helt ärligt – för fååå komedier är det. Ok, vissa skämt är bra men det är aldrig det som drar mig till serierna. Curbs är dock en serie som verkligen träffar väldigt rätt för mig med sin humor. Nästan varje avsnitt är verkligen roligt och jag älskar när det händer samtidigt som jag också älskar själva konceptet med serien. Samtliga säsonger finns att se på HBOnordic så jag råder er verkligen att göra det!