Brooklyn Nine-Nine: säsong 1

Handling: följer livet på några poliser i New york när en ny chef tar över som ansvarig på deras område.

Är så kräsen när det kommer till komediserier men jag har velat testa mig på några komedier på den senaste tiden och Brooklyn 99 var såklart en av dem. Givetvis sett en del avsnitt innan bl.a. när det har gått på tv men har inte helt fått en känsla för själva stilen då. Kan säga att jag är positivt överraskad av B99, vi klickade ganska så bra faktiskt. Skulle inte säga att jag var fast i serien direkt utan det tog några avsnitt men så är det ofta men sedan så flöt avsnitten på väldigt bra. Tyckte om handlingen samtidigt som själva komedin är på min nivå vill jag påstå, inte den roligaste komedin jag sett i hela mitt liv (det är obi arrested development) men B99 är ändå up there. Skulle säga att jag gillar samtliga av huvudkaraktärerna men av väldigt olika anledningar då alla är så olika men det gör en bra mix. Tyckte bland annat om Charles mer än vad jag förväntade mig att jag skulle göra. Tycker Amy påminner så mycket om Hermione från Harry Potter. Tycker väldigt mycket om Jake också men den känns lite mer given. Är ju svag för karaktärer som ska vara lite hopplösa fast utan att göra det överdrivet. Alltså han är exempelvis rätt stökig men är ändå bra på sitt jobb vilket gör att de aldrig känns speciellt överdrivet utan mer mänskligt bara.

Mitt största problem med komediserier är att i många komedier så kan avsnitten vara rätt så fristående men jag vill gärna att det ska vara en följetong hela tiden, avsnitten får gärna gå in i varandra. B99 börjar relativt fristående men handlingen utvecklas och efter ett tag börjar avsnitten att gå ihop mer och mer så förväntar mig att det kommer vara så nästan helt och hållet i de övriga säsongerna.