Breaking bad: säsong 4

Handling: Walters liv blir mer dramatiskt och farligare än någonsin.
Betyg: 6/10

Efter att förra säsongen av Breaking bad var ganska långtråkig så hade jag otroligt låga förväntningar inför seriens fjärde säsong. Säsongen var dock bättre än förväntat. Jag har fortfarande vissa problem med den här serien och tycker att den överlag är ganska överhypad samt att det är vissa detaljer jag verkligen kan störa mig på som är svårt att se förbi (nämnt dessa i mina tidigare recensioner så tänker inte bli tjatig här). Jag tycker dock att det finns mycket som också är bra med serien vilket den här säsongen fångade upp bättre än vad den innan lyckades med. Säsongen var överlag väldigt spännande och jag kände mig mycket mer engagerad än tidigare samt att karaktärsutvecklingarna verkligen lyste för många av karaktärerna under säsongen vilket alltid är fint att se.

Mitt stora problem med den här serien och varför det tagit mig över ett halvår att se fyra säsonger är för att jag verkligen hatar huvudkaraktären. Annars brukar ju serier lite bygga på att huvudkaraktärerna har brister (som vem som helst) men att man lite kan få förståelse för varför personen agerar på ett speciellt sett. I breakig bad får jag inte den förståelsen och jag tappar nästan hoppet på mänskligheten om det är någon som tycker att Walters agerande är okej. Han är bara enbart vidrig som människa och gör misstag efter misstag. Att inte alla lämnat honom vid det här laget är ett UNDER, det är jobbigt att ens titta. Det tråkiga är också att jag gillar många av de andra karaktärerna men han är så hemsk mot alla så att det nästan blir plågsamt i vilket fall som helst, ugh. Sammanfattningsvis så var fjärde säsongen spännande, kände mig också väldigt engagerad i handlingen men jag stör mig fortfarande på småsaker som är svåra att se förbi samt att mitt Walter-hat är helt omöjligt att se förbi. Säsongen som helhet därför helt okej, hade huvudrollen varit någon som jag faktiskt tyckt om så hade jag antagligen gillat serien betydligt mer än vad jag gör.