Breaking bad: säsong 3

Handling: Trotts att Walter börjar tillfriskna från sin sjukdom så är hans liv inte problemfritt. Han anser fortfarande att hans familjs framtid står på spel och gör därför en deal som kommer hjälpa honom att tjäna en förmögenhet men det är såklart på gott och ont.Betyg: 6/10

Jag står fast vid vad jag sa sist. Första säsongen av Breaking bad är jättebra men efter det tycker jag det verkligen är samma sak hela tiden men att de skriver om det lite smått så att ”jodå, visst kan vi klämma ut en till säsong”. Serien är överlag bra på grund av att själva kvalitén ändå har en viss standard och skådespelet är också väldigt bra men jag blir verkligen uttråkad. Jag förstår inte riktigt storheten, det är inte en dålig serie men att verkligen bli klassad som en av världens bästa någonsin (för det har den blivit) förstår jag inte riktigt.

En detalj jag verkligen stör mig på med den här serien som jag tänkt på mer under den här säsongen trotts att de säkert varit så hela tiden är att karaktärerna pratar så otroligt tyst. Speciellt scenerna mellan Walter och Sky, de är nästintill som att de sitter och viskar när de samtalar vilket är så irriterande. Det är till en fördel när Walter är arg för då hör man åtminstone vad människan säger. Jag undrar nästan om anledningen till att man gillar Jesse mer än Walter (okej jag men de flesta gillar väl ändå honom mer än W?) är för att han har ett högre tonläge när han pratar. Säsongen överlag är helt okej då kvalitén ändå är hög och skådespelarinsatserna bra. Jag blir dock lite uttråkad av att serien mest står och stampar på samma ställe samt att jag stör mig på smådetaljer som inte riktigt går att se förbi.