Boy meets world: säsong 7 (sista säsongen)

Handling: I seriens sista säsong gifter sig Cory och Topanga. Det är dags för alla att ta sig an livet som vuxna på riktigt och allt vad det innebär.
Betyg: ★★½ / 5

Åh älskade boy meets world. Det har varit en fröjd att få följa dig som serie och för det allra mesta har du varit perfekt. En sådan där serie jag verkligen önskar att jag hade fått växa upp med. Du har bjudit på massa viktiga handlingar som bör ses av både barn, ungdomar och även vuxna. Allt från mindre vardagliga ting till mer seriösa handlingar. Fina fina underbara ljuvliga tv-serie. Jag kan med gott samvete säga att ja, jag älskar dig!

Sjunde och sista säsongen av boy meets world är nog tyvärr den säsongen jag har gillar minst. Den är verkligen inte dålig utan bjuder på många avsnitt som både är roligare och fina men jag har några klagomål vilket gör att jag ändå värderar säsongen lite lägre än de övriga. Främst Eric, alltså… Jag älskar Eric, han är nog min absoluta favorit karaktär i hela serien men varför är han ibland så jäkla trög? Jag har inte haft problem med detta i tidigare säsonger för då har de gjort en mix väldigt bra. Även fast han ibland ska anses som lite osmart så har det blandats med avsnitt där han har en seriösare roll. Älskar en allvarligare Eric och visar han den sidan så har jag inget emot att han ibland är lite trög, säger lite skumma saker – det är kul när de görs på en lagom nivå. I tidigare säsonger har de gjort detta bra men i denna säsong – nope. Vad jag minns  har han i sjunde säsongen kanske två avsnitt där det är ett lite mer allvarligt fokus på honom. Det var bla. innan han tog studenten från College och jobbade i Alans affär i något avsnitt då var han lugn och kändes normal. Hatar lite hur lite potential Alan ser i sin egna son. Lite så har det ju varit genom hela serien. Såklart han tvivlar på sig själv då. Ugh, tur att Feeny har funnits med i bilden. Den där vuxna människan som verkligen har sett potential i Eric. Sett att folk är smarta på olika sett. Så tacka veta Feeny.

Sista säsongen hade ganska stort fokus på deras vuxenliv vilket väl kommer naturligt eftersom de är 20 nu och måste väl börja ta ansvar där efter. Gillade inte att allt blev mycket mer fokuserat på Cory och Topanga än på Cory och Shawn vilket det varit tidigare. Älskar man Cory och Tophanga som par så är det kanske fint att se dem ta ann livet som gifta. Jag tycker visserligen om dem tillsammans för de mesta men det som gjort att jag verkligen älskat boy meets world har alltid varit relationen mellan Cory och Shawn och den var lite i bakgrunden här i slutet tyvärr. Förutom detta så var det en bra säsong så vad var bra då?

Gillade diet-avsnittet. Kände igen mig endel med att det inte egentligen handlar om att man är tjock men får sådana tankar ändå när man umgås med människor som är mindre än vad man själv är plus all medias ideal. Tyckte sista avsnittet var fint med massa fina flashback scener som går tillbaka varför serien är så fantastisk och det faktumet att serien sedan fortsätter med Girl meets world några år senare gör slutet nästan ännu bättre än vad det skulle vara om jag sett serien när den sändes. Gillade avsnitten när Eric kändes som Eric samt alla Eric och feeny-scener. Bromancen mellan Cory och Shawn som tyvärr var lite mildare denna säsong men de fick ändå en heldel riktigt fina scener.

Nu efter att ha sett alla avsnitt av hela serien så vill jag verkligen rekommendera er att se serien. Känns som en viktig serie som alla borde se. Fjärde säsongen var seriens bästa, femte kniper andra platsen. Gillade nog sista säsongen minst. Min favorit karaktär är Eric från första säsongen och in i sista. Det bästa med serien är Cory och Shawns fantastiska vänskapsrelation. Kommer göra ett inlägg med de tio avsnitten jag gillade mest i serien här i veckan såå se framemot det gott folk. Allt som allt underbar serie. Alla avsnitten finns på youtube och dailymotion så lätt att få tag i.