Boy meets world: säsong 5

: Cory, Shawn & Topanga börjar sitt sista år i high school. Eric börjar slutligen på college där han börjar dela lägenhet med någon som visar sig ha koppling till Shawn.

Det jag älskar med Eric är att även fast han ganska ofta ska framställas som trög och i stort sett alltid ska vara seriens “comic relief” så när de där avsnitten väl kommer när han har en seriös handling så är han så jäkla överlägsen. Han är bra på att blanda mixen mellan att vara rolig till att spela en känslomässig roll som egentligen har ganska mycket smarta åsikter och är en bra person. Håller han sig på den nivån tills serien är slut så kommer han helt klart fortsätta vara karaktärer jag gillar mest. Femte säsongen var väldigt bra, jag är fortfarande förvånad över hur bra kvalitén håller sig. Serien blir i stort sett bättre för varje säsong vilket känns väldigt uppskattat men kommer såklart också göra det jobbigare när det sedan väl är slut. Jag tyckte Shawn gjorde ett rejält karaktärslyft den här säsongen. Uppskattade verkligen avsnittet runt hans relation till alkohol och tyckte att det var bra att de nämndes att hans pappa också hade haft problem med drickandet. Jag hade kanske hoppats att de dragit ut på det lite längre men bättre att de tas upp av huvudlaget än inte alls. Kul att de presenterade ett lite långvarigare förhållande till Shawn också. Nu tycker jag förstås inte att de är ett måste att alla måste ha partners dels eftersom de starkaste i serien är hela vänskapen mellan Shawn och Cory men är ändå fint att se honom ha något lite mer seriösare än att bara gå på massa dejter hela tiden. Älskade också verkligen att Shawn, Eric och en ny karaktär vid namn Jack delade lägenhet. Det blev en bra mix med fokus på att några av dem flyttat hemifrån medans de fortfarande var mycket hemma hos Cory och hans föräldrar. Den nya karaktären Jack blir Eric’s nya vän efter att Eric kommit in på College och behöver någonstans att bo. Det visar sig då att Jack är Shawn’s halvbror. De är inte uppväxta tillsammans och har inte direkt någon relation så det blir i stort sett nytt för alla att verkligen lära känna varandra.

Annars tycker jag verkligen att Cory blir roligare för varje säsong. Han kan ibland säga kommentarer som prickat min humor-nivå väldigt rätt. Det är få serier jag tycker är såhär genuint roliga, känns liksom inte fejk som jättemånga komedier ofta kan göra. Samtidigt som serien är så otroligt bra på att dra in allvarliga dramaavsnitt med viktiga budskap. Finns alltså inte mycket att klaga på. Serien fortsätter att vara helt fantastisk och har verkligen blivit snäppet bättre för varje säsong vilket är ovanligt i serievärlden tycker jag.