Boy meets world: säsong 4

: Fjärde säsongen fortsätter följa Cory & co. i och utanför skolan – i livet med andra ord.

Till min stora glädje så verkar det som att boy meets world har nytt intro till varje säsong, yyyyas! Jag måste säga att det här är ganska överläget den bästa säsongen hittills och jag hoppas bara på att det fortsätter den vägen fram enda till slutet. Jag fortsätter att gilla Cory och Eric mest av alla karaktärer. Jag är inte lika lite förälskad i Topanga som jag har förstått att nästan alla som gillar serien är. Gillar dock verkligen hennes relation med Cory, lite av en drömrelation i jämställdhets-frågan. Inga direkta könsroller alls, osv. vilket jag tycker är jättefint att se och så som en relation såklart alltid borde se ut (enligt mig). Trodde inte att det var möjligt att höja Cory & Shawn’s vänskapsrelation men det gick tydligen ganska bra det. En annan vänskaplig relation som verkligen fick lysa under säsongen var såklart Eric & Feeny’s. Börjar gråta lite varje gång Feeny säger att han tycken att Eric har massa potential. Grejen med Eric är att han ofta ska framstås som lat och att han inte kämpar tillräckligt hårt. Jag tycker inte riktigt att det stämmer, det känns mer bara som att han verkligen behöver någon i sin närhet som är positiv till de bra han gör och sedan pushar honom lite lagom till att ibland göra ännu bättre. Varje gång Feeny gjort just detta så gör Eric också mycket bättre ifrån sig.

En liten extra shout out måste jag ge till elfte avsnittet – “An affair to forget“. Alternativt roligaste avsnittet jag någonsin sett. Det var roligt samtidigt som det var så briljant utfört. Har väldigt höga förväntningar inför nästa säsong dels Eric på college men också de andras sista år i high school. Just den här serien tror jag kan funka bra i College-miljö utan att bli sämre. Alternativt till och med höjas en aning. Hoppas jag inte går och hoppas på för mycket nu men det blir nog bra.