Boy meets world: säsong 3

Handling: Cory inser att han är kär i Topanga. Shawn flyttar tillfälligt in hos Mr. Turner, det tillfälliga resulterar till ett helt år. Eric går sitt sista high school-år och är oväntat peppad för college.

Tredje säsongen är väldigt snäll mot Cory, vilket karaktärslyft han gör. Jag har alltid gillat honom men han har aldrig varit den jag karaktären jag gillat mest men det gjorde jag nästan i samtliga avsnitt nu. Han kändes lite äldre vilket verkar vara en fördel i hans karaktär och jag tror han är lite av den sorts person som jag kommer gilla mer och mer för varje säsong. I takt med att karaktärerna blir äldre så börjar de dessutom få mer av ett kärleksliv än tidigare vilket jag som gillar om att shippa tycker är kul. Cory och Topanga är jättefina tillsammans. Skulle vara kul om Shawn och Eric också hade något förhållande som varade lite längre. Nu har jag svårt att hålla reda på vem de dejtar för de håller sig så kort hela tiden men det kommer väl. Älskar förresten att de hittills varit ett nytt intro i varje säsong, hoppas verkligen att det är så under hela serien.

Överväger att det kanske är bäst att vara singel om jag ändå inte får bli ihop med Eric.

– Det är en karaktär?
– Och? vill ändå bli ihop

Annars i serier när någon säger något kul så kanske man skrattar när repliken sägs men sedan är det väl inget mer med det men vissa repliker han har tycker jag verkligen är kul dagar efter. “Yah-lay”

Starkast i den här säsongen var …

Cory & Shawn (!!!!) – Ship, osv. Vilket fantastisk vänskapsrelation.
Eric & Feeny – Har förstått att Feeny i framtiden kommer ha en stor inverkan på Cory men var inte beredd alls på att han skulle ha det på Eric också. I tredje säsongen har han ju en närmare relation till Eric än vad han har till Cory till å med.
Jonathan & Shawn – Verkar gilla dessa elev-lärare relationerna. Skönt, när de får vara just det (serier nu mera vill gärna gå en annan väg, tyvärr). Tycke jättemycket om deras boendesituation, mycket för att de egentligen var så lika. Ska bli kul att se om Girl meets world å se om Shawn faktiskt kanske påminner endel om Jonathan när han själv är vuxen.
Större fokus på kärlek än tidigare – Som storshippare av par så är det givet att jag gillar det.
Sista avsnittet – Tyckte det var  jättegulligt att Eric ville ta med Cory på sin resa. Gillar också själva grejen att Eric inte blev antagen till något College. Jag gillar det för att i alla andra serier (inte ens en överdrift) skulle de köra i sista sekund “of course he got accepted” men de gjorde de inte. Jag antar att nästa säsong (för hans del) kommer fokusera endel på att han ska försöka få upp sin poäng så att han kommer in ett år senare.
Fint att se Topanga i en lite större roll
Corys karaktärsutveckling