Boy meets world: säsong 2

: Andra säsongen fortsätter att följa Cory & co. Nu när han börjar i High school.

Ja, efter att första säsongen var klartittad så kastade jag mig snabbt in i andra säsongen och det var väl där jag på något sett blev frälst för alltså vilken otroligt fanatisk serie det här är! Nästan så att jag tycker att det är lite jobbigt för att den någon gång kommer ta slut men det är en serie med relativt många säsonger (plus spin-offen) så jag är nog skyddad ett tag framöver, skönt. I andra säsongen blir jag verkligen tagen av Shwan och Cory’s vänskapsrelation, tror jag helt ärligt aldrig har sett en finare bromance-relation (eller vänskap allmänt) på tv innan. Jag gillade ändå den i förra säsongen också men inte såhär, då var den fin men här lyser den i stort sett genom rutan. Skulle jag inte ha gillat Eric innan (but I did) så skulle jag börjat göra det den här säsongen, så underbar individ!

Det jag egentligen tycker är bäst med hela serien är att den verkligen tillför det som jag personligen tyckte att Girl meets world saknade. De vågar verkligen köra fullt ut på det de vill berätta vilket gör att hela serien känns mer verklighetstrogen. Jag menar lite det här till exempel om att eftersom GMW gick på Disney channel (Vilket inte BMW gjorde) så fanns det vissa grundregler de nog behövde följa. De kunde inte dra in en handling kring sex exempelvis eller andra ämnen som liksom är jobbiga att diskutera men nödvändiga. GMW var bra men tog tyvärr alltid bara på ytan (de har några få avsnitt som sticker ut dock. Exempel de när Riley blir nätmobbad) medans Boy meets world vågar tränga sig in mer på djupet och det gör verkligen en sådan enorm skillnad. Det nya tillskottet för säsong två är en ny lärare vilket var ett tillskott som verkligen behövdes. Läraren är på det här sättet att han vill bryta traditionella ramar (eller vad man ska kalla det). Jag har haft flera sådana lärare men det kanske är vanligare nu. Till exempel att de inte ser ett prov som enda utvägen i betygs-processen och allmänt undervisar på ett annat sett, lite mer personligare för att förklara det kort. På tal om betyg så var jag väldigt tacksam över handlingen kring Eric’s betyg. Annars är det alltid, de här karaktärerna som har dåliga betyg är de här som är lite svåra och höjs därför till skyarna för att det “egentligen har så mycket potential men bryr sig inte” när det egentligen jätteofta bara handlar om att att folk är bra på olika saker och därför tar det olika lång tid att lära sig för alla människor. Så uppfiskade med serier där alla karaktärer inte är A-studenter, här är väl ingen det förutom Topanga. Slutet av säsongen var jättefint, jobbigt att se Shawn’s hela familjerelation bara men det löste sig nog på bästa möjliga sett.