Boy meets world: säsong 1

Handling: Med lite hjälp av hans familj och sin bästa vän går Cory igenom livets med och motgångar.

Jag har velat se Boy meets world enda sedan spin-offen (som jag sett) hade premiär 2014 men det är även en serie jag hart talas om ganska långt innan det. Det känns väl som en relativt lång tids väntan så här i dagarna bestämde jag mig för att börja kolla och gillar faktiskt  redan serien oväntat mycket. Jag gillar ju serier som känns verklighetstrogna och grundar mycket i familje och vänskapsrelationer och efter att ha sett första säsongen så känns BMW som en exemplarisk serie på den frågan. Tyckte även att serien är väldigt bra på att blanda komedin med draman vilket jag inte riktigt hade förväntat mig och jag är ganska säker på att de kommer leverera det ännu bättre i de senare säsongerna med tanke på att karaktärerna blir äldre. Det ska bli väldigt spännande att se fortsättningen alla fall.

Jättefina karaktärer i stort sett allihopa. Dels fantastiskt kul att se Lee Norris som barn även fast jag visste att han skulle dyka upp då han varit med i några avsnitt av Girl meets world (han är Farkle’s pappa). Gillade Topanga väldigt mycket men även Corys pappa samt vänskapsrelationen mellan Cory och Shawn såklart. Mest otippad var dock hur mycket jag gillade Corys storebror Eric, ganska överlägset karaktären som faktiskt också är roligast. Dock hört att han under seriens gång kommer att bli rätt trög (& att det tydligen var en trend med serier på 90-talet). Det beror ju på hur långt de drar det men ska bli intressant att se. Ser mycket framemot att se de resterande säsongerna och är ganska övertygad om att serien kan bli en ny favorit.