Big Mouth: säsong 1

Handling: Fyra 12/13-åringar går genom livet och allt vad det innebär att bli tonåringar med lite hjälp av hormonmonsterna som försöker guida dem.

Jag har allmänt lite svårt för animerade vuxenserier men när jag väl fastnar för en sådan serie så brukar jag fastna ganska hårt. Netflix nya serie Big Mouth har potential till att bli en favorit i sin kategorin och är redan (efter bara 10 avsnitt) väldigt bra. Serien har en unik ton samtidigt som den faktiskt också är otroligt underhållande. Vi följer som sagt några karaktärer som är på väg in i livet som tonåringar och fokuset är såklart puberteten. Detta är något som inte alls är speciellt fokuserat i tv-världen och finns heller inte speciellt mycket filmer om ämnet. Antingen handlar det om yngre barn eller lite äldre tonåringar, sällan vad som finns där mellan men det är precis det som serien vill visa upp.

Det jag gillade allra mest var att en tjej-karaktär också fick stå i rampljuset eftersom jag mer kan relatera till hennes problem än killarna för att jag själv är tjej. Jag gillade också Jessi mest av samtliga karaktärer och då inte bara av det faktumet att hon råkar vara tjej men det hjälpte kanske lite i detta fall. Det allra bästa är såklart att det visas upp från både killarna och tjejernas sidor av det hela och att de gjorde det riktigt bra. Av killarna gillade jag Jay väldigt mycket, han har kanske den mest överdrivna storylinen av dem alla men gillade ändå honom lite mer än de andra. Det var också därför fint att se att han och Jessi fick en ganska stor handling tillsammans till slut. Pepp på en andra säsong!!!