Arrested deveopment: 5b

Handling: Efter Lucille 2’s försvinnande blir Buster anklagad för hennes antagliga död och en rättegång sätts igång.

Andra halvan an AD’s femte säsong var väldigt ojämn. Det fanns vissa delar som jag verkligen tyckte om medans det kändes som andra delar inte gav mig så mycket alls. Arrested delopment är överlag min absoluta favoritkomedi men humorn har varit väldigt sval nu under femte säsongen. De kan ibland få till det ganska bra, finns flera scener jag verkligen har gillat men man känner ändå att det inte riktigt känns som samma underbara serie längre vilket såklart är tråkigt. 5B är överlag okej, fanns detaljer jag gillade och detaljer jag inte gillade helt enkelt.

Vad jag gillade

*Jag gillade verkligen hela ‘bakgrunds historian’. Skådisen de hade rollsatt som ‘unga Gob’ var ett så bra val, han kändes verkligen som Gob. Så de var kul att se alla de scenerna. Personligen tyckte jag att Gob var roligast att följa överlag också. Han är lite en karaktär det inte krävs så jättemycket av, kommer ändå alltid att gilla honom mest.

*De kan bygga upp nästan vad som helst kring Michael och George-Micheal, jag kommer ändå tycka att det är kul att följa dem i en gemensam storyline. Inte direkt så att man dog av skratt åt vad de drev med under de här avsnitten men de har fin far-son kemi, så det är ändå fint att följa. G-M och Maeby’s scener var rätt så okej också.

*Gillade slutet väldigt mycket, avslutet var avslutande men samtidigt öppet för en fortsättning kan jag tycka. Går inte direkt under om det här faktiskt var det sista vi får se av serien även fast jag skulle se vidare om det blev så. Det är de två första säsongerna av serien som är genidragen och det jag bryr mig om är mest att det är möjligt att titta om de avsnitten istället för att det måste produceras nya.

Vad jag inte gillade

*Gillade aldrig Tobias handling vilket för mig kändes lite tråkigt då han tidigare alltid varit en av de karaktärerna som jag verkligen tyckt varit roligast att följa. Tyckte bl.a. att fjärde säsongen var helt okej just för att han kändes som den samma. Nu var han snarare ganska tråkig och handlingen med hans ‘nya familj’ kändes helt meninglös. Kanske att Lindsay behövs mer i hans handling än vad man tror att hon gör.

*Hade hoppats att jag gillat rättegången mer än vad jag gjorde eftersom en tog upp en så stor del av handlingen men tyckte helt ärligt inte att det var varken speciellt kul eller intressant. Gillar egentligen Buster men tror verkligen att det aldrig har varit tråkigare att följa honom än här. Han hade vissa bra scener men inte så mycket mer än så, tyvärr.