Animal kingdom: säsong 1

Handling: Efter att Josh’s mamma dör tvingas han flytta in hos sina släktingar som visar sig vara kriminella.
Betyg: ★★★ / 5

Av en slump började jag titta in Animal kingdom som går att se veckovis på viaplay. Serien är just nu inne på sin tredje säsong och herregud vad jag älskar att så många streaming-tjänster börjar samarbeta med serier och sänder massa avsnitt veckovis. Serien är baserad på den Australienska filmen med samma namn från 2010. Vi får följa 17-åriga Josh vars mamma precis i början av serien tagit en överdos och han kommer snart att bli tvungen att flytta in hos sin mormor samt hans fyra morbröder. Som de flesta nog vet så är jag otroligt svag för serier som fokuserar på familjen vilket Animal kingdom gör trotts att de hela följer en väldigt dysfunktionell familj. Jag har inget emot att följa det dysfunktionella om det byggs upp bra för då kan de snarare bli intressant att följa och intressant är serien verkligen.

Fastnade i början väldigt snabbt för Baz. Han kändes som karaktären som trotts att han levt i denna familj och trotts att han gör kriminella handlingar så kändes han rätt normal och jordnära men wooops vad det inte höll i sig. Efter ett par avsnitt så gjorde han så oklara handlingar så jag vet inte vart jag har honom. Han kunde också agera väldigt elakt under vissa lägen. När exempelvis Josh ville prata om vem han trodde att hans pappa var, vad höll han på med? vilken vidrig person han utvecklades till. Däremot karaktären jag verkligen inte kände någonting för i början men som verkligen utvecklades och visade sig vara en väldigt fin karaktär är ju helt klart Craig. Ser verkligen framemot att följa Craig mer men såklart också Josh och Deran som jag också gillade genom hela säsongen. Gillade twisten i slutet också så är pepp på att se andra säsongen väldigt snart.