American horror story: säsong 3 (coven)

: Coven är en historia om häxkraft som sträcker sig bak 300 år i tiden fram till nutid. Fokuset ligger främst på några tjejer i nutid som skickas till en skola i New Orleans för att lära sig att hantera deras krafter.
Betyg: ★★★ / 5

Något besviken över tredje säsongen av American horror story. Klart opopulär åsikt men har hittills tyckt att första säsongen var bäst men hoppas att resterande säsonger ska fånga mitt intresse något mer. Mitt problem med hela säsongen var att jag inte kände mig speciellt engagerad i hela historien. Ingenting är dåligt, inte ett enda avsnitt är liksom värdelöst utan jag ser helt klart kvalitén och skådespelet från samtliga skådespelare är riktigt imponerande. Jag känner mig inte tillräckligt intresserad av allt som pågår bara. Ett litet problem är kanske att säsongen inte är läskig what-so-ever heller. Har verkligen inte blivit vettskrämd av de andra säsongerna heller men de har ändå haft lite skrämmande detaljer vilket inte tredje säsongen hade.

Som helhet är säsongen ganska medioker men det som ändå höjer kvalitén lite är såklart skådespelet. Det går inte att förneka att AHS är en serie med så otroligt bra skådespelare. Alla känns jämt så gjorda för sina roller och jag hoppas att det är något som fortsätter i resterande säsonger. Har tyckt om Emma Roberts sedan hon började skådespela i stort sett. Vi är lika gamla så kan säga att jag är rätt uppväxt med Unfabulous. Even Peters, Jessica Lange, Sarah Paulson, kathy Bates, Taissa Farmiga och övriga var också riktigt duktiga och imponerade stort i sina roller. Har ni sett tredje säsongen och vad tyckte ni om den?