American horror story: säsong 2 (asylum)

Handling: Andra säsongen av AHS följer både folk som jobbar och är patienter på ett mentalsjukhus på 60-talet.
Betyg: 6/10

Jag gick in med ganska höga förväntningar inför den här säsongen vilket tyvärr bara resulterade till att jag blev besviken. Säsongen hade absolut en lite läskigare ton än va första säsongen hade men storyn var betydligt sämre och jag kände mig inte alls lika engagerad och då blir jag tyvärr jättebesviken på hela uppläget.  Jag tror att jag hade gillat allting mer om fokuset var enbart på mentalsjukhuset men när de också drar in övernaturliga inslag (VARFÖR!???) samt att handlingen kring bloody face blev alldeles för stor och utdragen fast den egentligen inte behövde bli det. Skådespelet tyckte jag dock var snäppet högre här än i förra säsongen (var inte dåligt i förra säsongen) i synnerhet från Jessica Lange, wow den kvinnan kan ju verkligen agera och med en sådan enorm känsla i alla sina scener. Jag ser väldigt mycket fram emot hennes insats i de övriga säsongerna också, tror det kommer bli grymt att se.

“all monsters are human”

Slutet var väldigt spännande och jag kan helt ärligt säga att jag älskade de två sista avsnitten, de var väldigt bra. Det hade varit en härlig känsla att känna så lite tidigare i säsongen dock för innan det var avsnitten bara helt okej och den övernaturliga tonen gjorde mig bara besviken över helheten vilket inte är sådär jättekul. Så andra säsongen av AHS eller asylum som den heter var på många sett en besvikelse. Det fanns detaljer som var bra visst (ex. skådespelet var wow). Tonen var också betydligt läskigare än i första säsongen men att de var tvungna att lägga in ett övernaturligt inslag fick mig mest bara att bli irriterad.